Over ons

Over WelzijnWonenPlus

WelzijnWonenPlus ondersteunt zelfstandig wonende ouderen en mensen in een kwetsbare situatie bij praktische en/of sociale hulpvragen, zodat zij langer zelfstandig kunnen blijven functioneren en de eigen regie behouden. Wij geloven in een samenleving waarin mensen elkaar helpen. Wij brengen mensen in beweging. Vanuit onze kennis en ervaring zijn wij de verbinding tussen inwoners en organisaties.

WelzijnWonenPlus heeft zeven servicepunten in de regio Zaanstreek-Waterland in de gemeenten Purmerend, Oostzaan, Landsmeer, Waterland, Wormerland, Alkmaar buitengebied Schermer Graft-De Rijp en Edam-Volendam. Op het servicepunt werken vrijwilligers en consulenten, die de vrijwilligers coördineren, signalen vertalen naar nieuwe projecten en zorgen voor afstemming tussen zorg en welzijn.

Onze organisatie bestaat uit 23 professionals en ca. 916 vrijwilligers uit de directe woonomgeving. Wij weten wat er speelt op lokaal en regionaal niveau en zijn actief betrokken bij vrijwilligersnetwerken en samenwerkingspartijen zoals gemeenten, woningcorporaties en zorg- en welzijnsorganisaties.

De gehele organisatie wordt aangestuurd door een directeur-bestuurder. De Raad van Toezicht bestaat uit vier personen.

Medewerkers Hoofdvestiging

info@welzijnwonenplus.nl

Ingrid van Maarschalkerweerd
Directeur-bestuurder
ingridvanm@welzijnwonenplus.nl
T 06 523 153 27

Nevenfuncties

  • Voorzitter Slotstad RTV Zeist.
  • Vrijwilliger/havenmeester Marker Wadden Natuurmonumenten.


Monique 
Baris
Directie assistente
moniqueb@welzijnwonenplus.nl
T 06 108 517 46

Marjon Ootes-Lemm
Teamleider
marjon@welzijnwonenplus.nl
T 06 175 080 25

Ina Groot
Adviseur communicatie en beleid
ina@welzijnwonenplus.nl
T 06 834 153 66

Pieter Oostindie
Hoofd financiële administratie
pieter@welzijnwonenplus.nl
T 06 578 256 45

Natalie Noomen
Medewerker financiële administratie
administratie@welzijnwonenplus.nl
T 06 307 635 42

WelzijnWonenPlus Schermer Graft-De Rijp

schermergraftderijp@welzijnwonenplus.nl

Brenda van Esch-Rosenhart
Consulent WelzijnWonenPlus 
brenda@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 732 69

Anneke Los
Consulent WelzijnWonenPlus 
anneke@welzijnwonenplus.nl
T 06 106 018 34

WelzijnWonenPlus Landsmeer

landsmeer@welzijnwonenplus.nl

Nancy Sijmonsbergen
Consulent WelzijnWonenPlus 
nancy@welzijnwonenplus.nl
T 06 499 148 13

Sohella lbn Elkadi-Elkadi
Consulent WelzijnWonenPlus
sohella@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 401 83

WelzijnWonenPlus Oostzaan

oostzaan@welzijnwonenplus.nl

Nancy Sijmonsbergen
Consulent WelzijnWonenPlus 
nancy@welzijnwonenplus.nl
T 06 100 196 76

Louise Leegwater
Consulent WelzijnWonenPlus
louise@welzijnwonenplus.nl
T 06 578 703 13

Linda Kuipers
Consulent WelzijnWonenPlus
linda@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 50 626

WelzijnWonenPlus Purmerend

purmerend@welzijnwonenplus.nl

Monique Spliet
Consulent WelzijnWonenPlus 
moniques@welzijnwonenplus.nl
T 06 103 583 13

Floor Hemels
Consulent WelzijnWonenPlus
floor@welzijnwonenplus.nl
T 06 101 709 57

Mariëtte Oosterveer
Consulent WelzijnWonenPlus
mariette@welzijnwonenplus.nl
T 06 830 293 19

Louise Leegwater
Consulent WelzijnWonenPlus
louise@welzijnwonenplus.nl
T 06 578 703 13

Linda Kuipers
Consulent WelzijnWonenPlus
linda@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 50 626

WelzijnWonenPlus Waterland

waterland@welzijnwonenplus.nl

Ingrid Smit
Consulent WelzijnWonenPlus
i.smit@welzijnwonenplus.nl
T 06 104 443 52

WelzijnWonenPlus Wormerland

wormerland@welzijnwonenplus.nl

Inge Mieremet
Consulent mantelzorg WelzijnWonenPlus 
inge@welzijnwonenplus.nl
T 06 149 854 78

Astrid Mannes
Consulent (jonge) mantelzorg WelzijnWonenPlus 
astrid@welzijnwonenplus.nl
T 06 829 228 65

Ruud Zijp
Consulent/Coördinator Wijkbus WelzijnWonenPlus 
ruud@welzijnwonenplus.nl
T 06 382 583 24

Daniëlle Eickholt
Consulent WelzijnWonenPlus
danielle@welzijnwonenplus.nl
T 06 107 52 767

WelzijnWonenPlus Edam-Volendam

edamvolendam@welzijnwonenplus.nl

Ingrid Smit
Consulent WelzijnWonenPlus
i.smit@welzijnwonenplus.nl
T 06 104 443 52

Raad van Toezicht WelzijnWonenPlus

De Raad van Toezicht bestaat uit vier personen. Gezamenlijk houden zij (onafhankelijk) toezicht op de realisatie van onze doelen en de algemene gang van zaken in de organisatie. Zij geven gevraagd en ongevraagd advies en zijn een sparringpartner voor onze directeur-bestuurder.

Piet Verhagen voorzitter

Nevenfuncties:

  • Voorzitter Raad van Toezicht KOD (Kinder Opvang Dronten).
  • Lid Raad van Toezicht Flevo Meer Bibliotheken.
  • Lid van Bestuur Humanitas Flevoland Dronten.

Margriet Oosting

Nevenfuncties:

  • Lid van Bestuur Vrienden van Odion.
  • Vertrouwenspersoon Ongewenst Gedrag Zaans Milieu & Natuurcentrum.

Arne Theunissen

Nevenfuncties:

  • Manager Behandeling bij Ons Tweede Thuis (bezoldigd).
  • Voorzitter Bestuur Regionaal Palliatief Netwerken Kennemerland en Amstelland Meerlanden (onbezoldigd).

Els Kroese-Vrolijks

Nevenfuncties: geen


Vlnr Margriet Oosting, Piet Verhagen,
Els Kroese en Arne Theunissen

“Door bij mensen thuis te komen, weten we wat er speelt. Dat is de kracht van WelzijnWonenPlus. Daardoor kunnen we hulp bieden en mensen in beweging brengen om uit hun isolement te komen.”

In 2023 steeg niet alleen het aantal dienstverleningen, maar ook het aantal vrijwilligers. Het maatschappelijk jaarverslag 2023 geeft mooie verhalen van vrijwilligers, abonnees en mantelzorgers en laat zien hoe waardevol ons werk is.

Samenwerking met andere partijen in de regio maakt dat we samen veel kunnen bereiken ten aanzien van leefbaarheid en welzijn van mensen.

Jaarverslag 2023 WelzijnWonenPlus

Jaarrekening 2023 WelzijnWonenPlus

Jaarverslag 2022 WelzijnWonenPlus

Jaarrekening 2022 WelzijnWonenPlus

Jaarverslag 2021 WelzijnWonenPlus

Jaarrekening 2021 WelzijnWonenPlus

Jaarverslag 2020 WelzijnWonenPlus 

Oudere jaarverslagen zijn niet digitaal beschikbaar. Wilt u deze ontvangen? Stuur dan een e-mail aan info@welzijnwonenplus.nl

WelzijnWonenPlus is een stichting zonder winstoogmerk en ‘van algemeen nut’. Dit betekent dat wij de ANBI status hebben. Om ons werk te kunnen doen, ontvangen wij subsidies van o.a. de gemeenten in ons werkgebied Zaanstreek/Waterland en Graft de Rijp en Schermer. Deze subsidies zijn echter niet genoeg om alle kosten te dekken. Daarom zoeken we sponsors en donateurs.

  • Donatie is een gift zonder dat hier een tegenprestatie tegenover staat.
  • Sponsoring is een activiteit waarbij een organisatie optreedt als geldschieter voor een vereniging, evenement of ander initiatief in ruil voor promotie. Het doel van de sponsor is vaak tweeledig: zowel het steunen van een maatschappelijk initiatief als het genereren van publiciteit. De tegenprestatie voor de financiële bijdrage van de sponsor bestaat meestal uit uitingen van zijn logo, soms voorzien van de vermelding van een slogan of website.
Donaties

Donaties aan WelzijnWonenPlus kunnen fiscaal aftrekbaar zijn. Meer informatie staat op de website van de Belastingdienst.
Donaties kunnen eenmalig of doorlopend vanaf € 15,00 per jaar. U kunt hiervoor het donatieformulier downloaden downloaden of ophalen bij een servicepunt in uw gemeente.  Mocht u een eenmalige donatie overmaken dan horen wij dat graag van u zodat wij u een bedankje kunnen sturen.

Sponsoring

Zoekt u (als bedrijf) een mooi maatschappelijk project om te sponsoren? Graag bespreken wij met u de mogelijkheden. U kunt ons zowel met financiën als met diensten sponsoren. En soms zijn wij ook op zoek naar materiaal. Neem hiervoor contact op met Ingrid van Maarschalkerweerd, 06 52315327, ingridvanm@welzijnwonenplus.nl

ANBI

WelzijnWonenPlus is door de Belastingdienst aangemerkt als een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Deze ANBI-status houdt in dat WelzijnWonenPlus geen schenkings- en successierecht hoeft te betalen over ontvangen schenkingen en nalatenschappen. Voor u betekent het dat giften aan WelzijnWonenPlus aftrekbaar zijn voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels). Deze fiscale voordelen golden voor veel instellingen al jaren, maar zijn vanaf 1 januari 2008 alleen van toepassing op instellingen die per die datum over een formele ANBI-status beschikken. Kijk voor meer informatie op belastingdienst

Doelstelling WelzijnWonenPlus

WelzijnWonenPlus wil een bijdrage leveren aan een leefbare samenleving waarin mensen, ook wanneer zij zich in een kwetsbare positie bevinden, op hun eigen wijze, in een vertrouwde en veilige omgeving, kunnen blijven wonen en participeren in de samenleving. Op basis van deze missie worden activiteiten ontplooid waarbij uitgegaan wordt van de volgende visie op Wonen, Welzijn en Zorg: De meeste ouderen, gehandicapten en chronisch zieken willen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. WelzijnWonenPlus helpt met inzet van vrijwilligers, daarbij ondersteund door professionals, door middel van aanvullende praktische diensten en persoonlijke ondersteuning. Zelfstandigheid, zelfredzaamheid, eigen regie, wederkerigheid, participatie en sociale cohesie zijn daarin richtinggevende oriëntaties.

Statutaire naam: Stichting WelzijnWonenPlus, bekend onder de naam WelzijnWonenPlus.

Fiscaal nummer: 8203.00.731.
Adres: Kometenstraat 6b, 1443 BA Purmerend

Leden van de Raad van Toezicht

Piet Verhagen (voorzitter)
Margriet Oosting
Arne Theunissen
Els Kroese-Vrolijks

WelzijnWonenPlus is een professionele vrijwilligersorganisatie waarbij kwaliteit voorop staat. Zowel onze medewerkers als vrijwilligers willen kwaliteit leveren. Onze medewerkers en vrijwilligers krijgen daarvoor regelmatig trainingen en zijn in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Daarnaast onderzoeken wij regelmatig de kwaliteit door het houden van klanttevredenheidsonderzoeken en via ons klantenpanel.

Niet helemaal tevreden?

Toch kan het voorkomen dat u ergens niet (helemaal) tevreden over bent. Wij zullen alles in het werk stellen om, tot een voor alle partijen, bevredigende oplossing te komen. Wanneer dit niet tot het gewenste resultaat leidt, zien wij graag dat u contact met ons opneemt.

Klachten nemen wij serieus
WelzijnWonenPlus neemt mensen serieus, óók als ze een klacht hebben. Wij willen graag samen met u naar een oplossing zoeken en van uw klacht leren.

Wie kan een klacht indienen?
Als u gebruik maakt of wilt maken van een dienstverlening van WelzijnWonenPlus kunt u een klacht indienen. Ook als vertegenwoordiger – ouder, verzorger – kunt u een klacht indienen.

Uw klacht bespreken met de betrokken medewerker
U kunt uw onvrede of klacht het beste meteen met de betreffende consulent WelzijnWonenPlus bij u in de gemeente bespreken: vaak is het mogelijk een klacht op te lossen in een goed gesprek tussen de directbetrokkenen. Is het niet mogelijk de klacht op te lossen in een gesprek tussen u en de betrokken medewerker, dan kunt u de klacht voorleggen aan de klachtencoördinator.

Klacht schriftelijk indienen bij de klachtencoördinator
Als het gesprek met de consulent uw onvrede niet wegneemt, kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de klachtencoördinator. Dat kan op twee manieren:

  1. Gebruik het Meldingsformulier
  2. Per post: WelzijnWonenPlus, Kometenstraat 6b, 1443 BA Purmerend – t.a.v. klachtencoördinator

Op uw schriftelijke klacht ontvangt u binnen 1 week na ontvangst door de WelzijnWonenPlus een ontvangstbevestiging.

De klachtencoördinator gaat na wat tot dusver is ondernomen om uw klacht op te lossen. Indien zij mogelijkheden ziet om alsnog tot een oplossing te komen, zal zij proberen die mogelijkheden – uiteraard in overleg met u – te benutten.

Privacyreglement

In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dient er vastgelegd te worden welke persoonsgegevens er binnen WelzijnWonenPlus worden vastgelegd, waarom deze gegevens worden vastgelegd, op welke wijze deze gegevens worden vastgelegd en op welke wijze deze gegevens opgeslagen en vooral beschermd worden tegen ongewenst / ongeoorloofd gebruik door personen die hier geen  autorisatie toe hebben. Dit staat beschreven in ons Privacyreglement

Geheimhouding

U kunt erop rekenen dat alle informatie die een medewerker van u ontvangt, vertrouwelijk wordt behandeld. Alle medewerkers en vrijwilligers zijn gehouden aan geheimhouding.

WelzijnWonenPlus biedt stageplekken voor studenten die willen kennismaken met informele zorg, het sociale domein of werken in een welzijnsorganisatie.

Wij hebben momenteel stageplekken beschikbaar voor eerstejaars HBO Social Work studenten voor de vestiging Purmerend.

Als stagiair word je gekoppeld aan één of twee abonnees en ga je zelfstandig op pad. Je werkt in de thuissituatie van de abonnee. Dit biedt jou inzicht in wat er speelt achter de voordeur. In gesprekken met elkaar ontdek je waar hulpvragen liggen en welke ondersteuning wenselijk is. Er is veel ruimte voor eigen initiatief. Je leert om in goed samenspel met andere disciplines, zoals een zorgorganisatie, de ondersteuning vorm te geven. Een leerzame ervaring nu we zien dat formele en informele zorg elkaar enorm kunnen versterken, waardoor zelfstandig thuis wonen prettig blijft.

Je kunt rekenen op gedegen persoonlijke begeleiding van de consulent gericht op het realiseren van jouw leerdoelen.

Heb je interesse in een stageplek bij WelzijnWonenPlus, neem dan contact met ons op via het aanmeldformulier en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Doe je momenteel een andere studie of zit je in een ander leerjaar? Laat het ons weten, dan kijken we naar de mogelijkheden.

Vul het contactformulier in.

Wooncompagnie
“De Wooncompagnie beheert 14.000 sociale huurwoningen in acht gemeenten met 53 kernen in Noord-Holland. Dit zijn veel eengezinswoningen die we steeds proberen aan te passen aan de veranderende vraag: nu kleinere huishoudens en meer senioren. We zien onze rol breder dan een goede betaalbare woning bieden.

Het gaat ons ook om een fijne buurt waarin mensen naar elkaar omkijken. WelzijnWonenPlus heeft daarin een belangrijk aandeel.“

De Wooncompagnie

De Vooruitgang
“Ik was zelf betrokken bij de oprichting van WonenPlus Edam-Volendam. Dit is later opgegaan in het regionale werk van WelzijnWonenPlus. Nu houd ik me uitsluitend bezig met woningbeheer. Onze hoofdtaak is een betaalbaar thuis te regelen voor de kwetsbaren in onze samenleving, wij mogen zelf geen hulp verlenen. 

De inzet van WelzijnWonenPlus is geweldig en zien wij als een verlengstuk van ons corporatiewerk. Daar heb ik mij altijd hard voor gemaakt.”

De Vooruitgang

Intermaris
“Intermaris beheert zo’n 7.000 woningen in Purmerend, 10.000 in Hoorn en 300 in Monnickendam. We bieden mensen een echt thuis: een goede en betaalbare woning in een goede wijk, met goede buren en met de hulp die ze nodig hebben. We hechten erg aan persoonlijk contact. Daarom doen we kleine onderhoudsklusjes zelf, zodat onze huurders vertrouwd
raken met onze mensen. Voor andere hulp, zoals tuinonderhoud of een praatje, zijn vrijwilligers nodig.”

Intermaris

Het Buitenhuis
“Het Buitenhuis in Wijdewormer is nu twee jaar open en de zeven appartementen zijn continu bezet.We bieden een logeeradres en dagarrangementen voor mensen in Zaanstreek-Waterland met een beginnende chronische of ongeneeslijke ziekte als Alzheimer, Parkinson en MS. 

Het Buitenhuis

Wegwijzer bij kanker
“Onze stichting geeft (ex-)kankerpatiënten en hun naasten inzicht in de regionale hulp en nazorg. We richten ons ook op professionele zorgverleners. 

De ziekte is zo ingrijpend dat mensen na of tijdens de behandeling veel veranderingen ondervinden, ook sociaal. In het ziekenhuis maakt een casemanager de patiënt wegwijs, maar in de regio bestond zoiets niet. Gefinancierd door onder meer KWF hebben wij onze informatieve website ontwikkeld, ondersteund door een helpdesk van opgeleide vrijwilligers.”

Wegwijzer bij kanker

G’oud Zaanstreek-Waterland
Iedereen in de regio Zaanstreek Waterland moet goed, gerust en gezond oud kunnen worden. Dat is het streven van de partners van G’oud: het samenwerkingsverband in Zaanstreek Waterland van maatschappelijke organisaties, ouderenzorg-organisaties, gemeenten, woningcorporaties, huisartsen, ziekenhuizen, de ggz, een verzekeraar en natuurlijk ouderen.

Door samen op te trekken en uit te wisselen laten zij vraag en aanbod beter op elkaar aansluiten. Zo bereiken zij het gezamenlijke doel: ouderen hebben een goed leven, samen leven voor een zeven.

WelzijnWonenPlus heeft zitting in het kernbestuur van G’OUD en behartigt de belangen van onze organisatie en ook van ander lokale welzijnspartijen in Zaanstreek Waterland.

G’oud Zaanstreek-Waterland

Rochdale
“Wij zorgen ervoor dat mensen met een laag inkomen wonen in Amsterdam, Zaanstad, Purmerend, Diemen en Landsmeer. Met betaalbare woningen van goede kwaliteit bieden wij ruim 80.000 bewoners een thuis.”

Rochdale

Woningcorporatie Woonwaard
“Wij zijn Woonwaard, wooncorporatie in de gemeenten Alkmaar en Dijk en Waard. We verhuren zo’n 15.000 sociale huurwoningen.

Samen met bewoners en partners werken we aan veilige, prettige en gezonde woningen en buurten. Zo dragen we bij aan het thuis en de bestaanszekerheid van onze huurders.”

Woningcorporatie Woonwaard

Eigen Haard

“Met bijna 600 collega’s werken we met hart en ziel aan goede en betaalbare huisvestingen in prettige wijken.

Bij ons werken wijkbeheerders, vaklieden en bouwopzichters. Maar ook communicatieprofessionals, makelaars, juristen en ICT’ers. Samen werken we aan woongeluk voor iedereen in Groot-Amsterdam. Ons werkgebied is de Metropoolregio Amsterdam. Ons hoofdkantoor is op de Arlandaweg bij station Sloterdijk. Verspreid over de regio hebben we wijk- en regiokantoren. Zo weten we wat er leeft bij onze huurders.”

Eigen Haard

Kometenstraat 6b
1443 BA Purmerend
T 0299 820 130
info@welzijnwonenplus.nl

Faunastraat 68
1531 WH Wormer
T 075 641 96 68 wormerland@welzijnwonenplus.nl

p/a Kerkbuurt 4
1511 BD Oostzaan
T 06 233 57 304
oostzaan@welzijnwonenplus.nl

Hermanus Reyntjeslaan 2
1141 HC Monnickendam
T 0299 650 480 waterland@welzijnwonenplus.nl

Klipper 86a
1483 TX De Rijp
T 0299 820 139
schermergraftderijp@welzijnwonenplus.nl

Dr. M.L. Kingstraat 2b
1121 CP Landsmeer
T 020 482 26 05 landsmeer@welzijnwonenplus.nl
Kometenstraat 6b
1443 BA Purmerend
T 0299 426 364 purmerend@welzijnwonenplus.nl
Kielstraat 17
1131 XZ Volendam
T 0299 323 101 edamvolendam@welzijnwonenplus.nl

Vrijwilliger formulier

    Bel me terug

      Ga naar de inhoud