Over ons

Over WelzijnWonenPlus

WelzijnWonenPlus ondersteunt zelfstandig wonende ouderen en mensen in een kwetsbare situatie bij praktische en/of sociale hulpvragen, zodat zij langer zelfstandig kunnen blijven functioneren en de eigen regie behouden. Wij geloven in een samenleving waarin mensen elkaar helpen. Wij brengen mensen in beweging. Vanuit onze kennis en ervaring zijn wij de verbinding tussen inwoners en organisaties.

WelzijnWonenPlus heeft zeven servicepunten in de regio Zaanstreek-Waterland in de gemeenten Purmerend, Oostzaan, Landsmeer, Waterland, Wormerland, Alkmaar buitengebied Schermer Graft-De Rijp en Edam-Volendam. Op het servicepunt werken vrijwilligers en consulenten, die de vrijwilligers coördineren, signalen vertalen naar nieuwe projecten en zorgen voor afstemming tussen zorg en welzijn.

Onze organisatie bestaat uit 23 professionals en ca. 916 vrijwilligers uit de directe woonomgeving. Wij weten wat er speelt op lokaal en regionaal niveau en zijn actief betrokken bij vrijwilligersnetwerken en samenwerkingspartijen zoals gemeenten, woningcorporaties en zorg- en welzijnsorganisaties.

De gehele organisatie wordt aangestuurd door een directeur-bestuurder. De Raad van Toezicht bestaat uit vier personen.

Medewerkers Hoofdvestiging

info@welzijnwonenplus.nl

Ingrid van Maarschalkerweerd
Directeur-bestuurder
ingridvanm@welzijnwonenplus.nl
T 06 523 153 27

Nevenfuncties

  • Voorzitter Slotstad RTV Zeist.
  • Lid van bestuur Stimuleringsfonds SOZW Zeist.
  • Vrijwilliger/havenmeester Marker Wadden Natuurmonumenten.


Monique 
Baris
Directie assistente
moniqueb@welzijnwonenplus.nl
T 06 108 517 46

Marjon Ootes-Lemm
Teamleider
marjon@welzijnwonenplus.nl
T 06 175 080 25

Ina Groot
Adviseur communicatie en beleid
ina@welzijnwonenplus.nl
T 06 834 153 66

Pieter Oostindie
Hoofd financiële administratie
pieter@welzijnwonenplus.nl
T 06 578 256 45

Natalie Noomen
Medewerker financiële administratie
administratie@welzijnwonenplus.nl
T 06 307 635 42

WelzijnWonenPlus Schermer Graft-De Rijp

schermergraftderijp@welzijnwonenplus.nl

Brenda van Esch-Rosenhart
Consulent WelzijnWonenPlus 
brenda@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 732 69

Anneke Los
Consulent WelzijnWonenPlus 
anneke@welzijnwonenplus.nl
T 06 106 018 34

WelzijnWonenPlus Landsmeer

landsmeer@welzijnwonenplus.nl

Pam Kaaij
Consulent WelzijnWonenPlus 
pam@welzijnwonenplus.nl
T 06 499 148 13

Louise Leegwater
Consulent WelzijnWonenPlus
louise@welzijnwonenplus.nl
T 06 578 703 13

WelzijnWonenPlus Oostzaan

oostzaan@welzijnwonenplus.nl

Nancy Sijmonsbergen
Consulent WelzijnWonenPlus 
nancy@welzijnwonenplus.nl
T 06 100 196 76

Ivonne de Jong
Consulent WelzijnWonenPlus
ivonne@welzijnwonenplus.nl
T 06 109 86 698

Linda Kuipers
Consulent WelzijnWonenPlus
linda@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 50 626

WelzijnWonenPlus Purmerend

purmerend@welzijnwonenplus.nl

Monique Spliet
Consulent WelzijnWonenPlus 
moniques@welzijnwonenplus.nl
T 06 103 583 13

Floor Hemels
Consulent WelzijnWonenPlus
floor@welzijnwonenplus.nl
T 06 101 709 57

Mariëtte Oosterveer
Consulent WelzijnWonenPlus
mariette@welzijnwonenplus.nl
T 06 830 293 19

Louise Leegwater
Consulent WelzijnWonenPlus
louise@welzijnwonenplus.nl
T 06 578 703 13

Linda Kuipers
Consulent WelzijnWonenPlus
linda@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 50 626

WelzijnWonenPlus Waterland

waterland@welzijnwonenplus.nl

Anneke Los
Consulent WelzijnWonenPlus 
anneke@welzijnwonenplus.nl
T 06 105 401 83

Ingrid Smit
Consulent WelzijnWonenPlus
i.smit@welzijnwonenplus.nl
T 06 104 443 52

Ivonne de Jong
Consulent WelzijnWonenPlus
ivonne@welzijnwonenplus.nl
T 06 109 86 698

WelzijnWonenPlus Wormerland

wormerland@welzijnwonenplus.nl

Inge Mieremet
Consulent mantelzorg WelzijnWonenPlus 
inge@welzijnwonenplus.nl
T 06 149 854 78

Astrid Mannes
Consulent (jonge) mantelzorg WelzijnWonenPlus 
astrid@welzijnwonenplus.nl
T 06 829 228 65

Ruud Zijp
Consulent/Coördinator Wijkbus WelzijnWonenPlus 
ruud@welzijnwonenplus.nl
T 06 382 583 24

Daniëlle Eickholt
Consulent WelzijnWonenPlus
danielle@welzijnwonenplus.nl
T 06 107 52 767

Mary van Reeswijk
Consulent WelzijnWonenPlus
mary@welzijnwonenplus.nl
T 06 836 46 092

WelzijnWonenPlus Edam-Volendam

edamvolendam@welzijnwonenplus.nl

Anneke Los
Consulent WelzijnWonenPlus 
anneke@welzijnwonenplus.nl
T 06 106 018 34

Raad van Toezicht WelzijnWonenPlus

De Raad van Toezicht bestaat uit vier personen. Gezamenlijk houden zij (onafhankelijk) toezicht op de realisatie van onze doelen en de algemene gang van zaken in de organisatie. Zij geven gevraagd en ongevraagd advies en zijn een sparringpartner voor onze directeur-bestuurder.

Piet Verhagen voorzitter

Nevenfuncties:

  • Lid Raad van Toezicht KOD (Kinder Opvang Dronten).
  • Lid Raad van Toezicht Flevo Meer Bibliotheken.
  • Lid van Bestuur Humanitas Flevoland Dronten.

Margriet Oosting

Nevenfuncties:

  • Lid van Bestuur Vrienden van Odion.
  • Vertrouwenspersoon Ongewenst Gedrag Zaans Milieu & Natuurcentrum.

Arne Theunissen

Nevenfuncties:

  • Manager Behandeling bij Ons Tweede Thuis (bezoldigd).
  • Voorzitter Bestuur Regionaal Palliatief Netwerken Kennemerland en Amstelland Meerlanden (onbezoldigd).

Els Kroese-Vrolijks

Nevenfuncties: geen


Vlnr Margriet Oosting, Piet Verhagen,
Els Kroese en Arne Theunissen

“Door bij mensen thuis te komen, weten we wat er speelt. Dat is de kracht van WelzijnWonenPlus. Daardoor kunnen we hulp bieden en mensen in beweging brengen om uit hun isolement te komen.”

In 2023 steeg niet alleen het aantal dienstverleningen, maar ook het aantal vrijwilligers. Het maatschappelijk jaarverslag 2023 geeft mooie verhalen van vrijwilligers, abonnees en mantelzorgers en laat zien hoe waardevol ons werk is.

Samenwerking met andere partijen in de regio maakt dat we samen veel kunnen bereiken ten aanzien van leefbaarheid en welzijn van mensen.

Jaarverslag 2023 WelzijnWonenPlus

Jaarrekening 2023 WelzijnWonenPlus

Jaarverslag 2022 WelzijnWonenPlus

Jaarrekening 2022 WelzijnWonenPlus

Jaarverslag 2021 WelzijnWonenPlus

Jaarrekening 2021 WelzijnWonenPlus

Jaarverslag 2020 WelzijnWonenPlus 

Oudere jaarverslagen zijn niet digitaal beschikbaar. Wilt u deze ontvangen? Stuur dan een e-mail aan info@welzijnwonenplus.nl

WelzijnWonenPlus is een stichting zonder winstoogmerk en ‘van algemeen nut’. Dit betekent dat wij de ANBI status hebben. Om ons werk te kunnen doen, ontvangen wij subsidies van o.a. de gemeenten in ons werkgebied Zaanstreek/Waterland en Graft de Rijp en Schermer. Deze subsidies zijn echter niet genoeg om alle kosten te dekken. Daarom zoeken we sponsors en donateurs.

  • Donatie is een gift zonder dat hier een tegenprestatie tegenover staat.
  • Sponsoring is een activiteit waarbij een organisatie optreedt als geldschieter voor een vereniging, evenement of ander initiatief in ruil voor promotie. Het doel van de sponsor is vaak tweeledig: zowel het steunen van een maatschappelijk initiatief als het genereren van publiciteit. De tegenprestatie voor de financiële bijdrage van de sponsor bestaat meestal uit uitingen van zijn logo, soms voorzien van de vermelding van een slogan of website.
Donaties

Donaties aan WelzijnWonenPlus kunnen fiscaal aftrekbaar zijn. Meer informatie staat op de website van de Belastingdienst.
Donaties kunnen eenmalig of doorlopend vanaf € 15,00 per jaar. U kunt hiervoor het donatieformulier downloaden downloaden of ophalen bij een servicepunt in uw gemeente.  Mocht u een eenmalige donatie overmaken dan horen wij dat graag van u zodat wij u een bedankje kunnen sturen.

Sponsoring

Zoekt u (als bedrijf) een mooi maatschappelijk project om te sponsoren? Graag bespreken wij met u de mogelijkheden. U kunt ons zowel met financiën als met diensten sponsoren. En soms zijn wij ook op zoek naar materiaal. Neem hiervoor contact op met Ingrid van Maarschalkerweerd, 06 52315327, ingridvanm@welzijnwonenplus.nl

ANBI

WelzijnWonenPlus is door de Belastingdienst aangemerkt als een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Deze ANBI-status houdt in dat WelzijnWonenPlus geen schenkings- en successierecht hoeft te betalen over ontvangen schenkingen en nalatenschappen. Voor u betekent het dat giften aan WelzijnWonenPlus aftrekbaar zijn voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels). Deze fiscale voordelen golden voor veel instellingen al jaren, maar zijn vanaf 1 januari 2008 alleen van toepassing op instellingen die per die datum over een formele ANBI-status beschikken. Kijk voor meer informatie op belastingdienst

Doelstelling WelzijnWonenPlus

WelzijnWonenPlus wil een bijdrage leveren aan een leefbare samenleving waarin mensen, ook wanneer zij zich in een kwetsbare positie bevinden, op hun eigen wijze, in een vertrouwde en veilige omgeving, kunnen blijven wonen en participeren in de samenleving. Op basis van deze missie worden activiteiten ontplooid waarbij uitgegaan wordt van de volgende visie op Wonen, Welzijn en Zorg: De meeste ouderen, gehandicapten en chronisch zieken willen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. WelzijnWonenPlus helpt met inzet van vrijwilligers, daarbij ondersteund door professionals, door middel van aanvullende praktische diensten en persoonlijke ondersteuning. Zelfstandigheid, zelfredzaamheid, eigen regie, wederkerigheid, participatie en sociale cohesie zijn daarin richtinggevende oriëntaties.

Statutaire naam: Stichting WelzijnWonenPlus, bekend onder de naam WelzijnWonenPlus.

Fiscaal nummer: 8203.00.731.
Adres: Kometenstraat 6b, 1443 BA Purmerend

Leden van de Raad van Toezicht

Piet Verhagen (voorzitter)
Margriet Oosting
Arne Theunissen
Els Kroese-Vrolijks

WelzijnWonenPlus is een professionele vrijwilligersorganisatie waarbij kwaliteit voorop staat. Zowel onze medewerkers als vrijwilligers willen kwaliteit leveren. Onze medewerkers en vrijwilligers krijgen daarvoor regelmatig trainingen en zijn in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Daarnaast onderzoeken wij regelmatig de kwaliteit door het houden van klanttevredenheidsonderzoeken en via ons klantenpanel.

Niet helemaal tevreden?

Toch kan het voorkomen dat u ergens niet (helemaal) tevreden over bent. Wij zullen alles in het werk stellen om, tot een voor alle partijen, bevredigende oplossing te komen. Wanneer dit niet tot het gewenste resultaat leidt, zien wij graag dat u contact met ons opneemt.

Klachten nemen wij serieus
WelzijnWonenPlus neemt mensen serieus, óók als ze een klacht hebben. Wij willen graag samen met u naar een oplossing zoeken en van uw klacht leren.

Wie kan een klacht indienen?
Als u gebruik maakt of wilt maken van een dienstverlening van WelzijnWonenPlus kunt u een klacht indienen. Ook als vertegenwoordiger – ouder, verzorger – kunt u een klacht indienen.

Uw klacht bespreken met de betrokken medewerker
U kunt uw onvrede of klacht het beste meteen met de betreffende consulent WelzijnWonenPlus bij u in de gemeente bespreken: vaak is het mogelijk een klacht op te lossen in een goed gesprek tussen de directbetrokkenen. Is het niet mogelijk de klacht op te lossen in een gesprek tussen u en de betrokken medewerker, dan kunt u de klacht voorleggen aan de klachtencoördinator.

Klacht schriftelijk indienen bij de klachtencoördinator
Als het gesprek met de consulent uw onvrede niet wegneemt, kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de klachtencoördinator. Dat kan op twee manieren:

  1. Gebruik het Meldingsformulier
  2. Per post: WelzijnWonenPlus, Kometenstraat 6b, 1443 BA Purmerend – t.a.v. klachtencoördinator

Op uw schriftelijke klacht ontvangt u binnen 1 week na ontvangst door de WelzijnWonenPlus een ontvangstbevestiging.

De klachtencoördinator gaat na wat tot dusver is ondernomen om uw klacht op te lossen. Indien zij mogelijkheden ziet om alsnog tot een oplossing te komen, zal zij proberen die mogelijkheden – uiteraard in overleg met u – te benutten.

Privacyreglement

In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dient er vastgelegd te worden welke persoonsgegevens er binnen WelzijnWonenPlus worden vastgelegd, waarom deze gegevens worden vastgelegd, op welke wijze deze gegevens worden vastgelegd en op welke wijze deze gegevens opgeslagen en vooral beschermd worden tegen ongewenst / ongeoorloofd gebruik door personen die hier geen  autorisatie toe hebben. Dit staat beschreven in ons Privacyreglement

Geheimhouding

U kunt erop rekenen dat alle informatie die een medewerker van u ontvangt, vertrouwelijk wordt behandeld. Alle medewerkers en vrijwilligers zijn gehouden aan geheimhouding.

Consulent m/v 24 – 28 uur

Wil jij werken in een organisatie die een maatschappelijk doel dient?

WelzijnWonenPlus is een regionale welzijnsorganisatie met lokale binding in 7 gemeenten. Wij ondersteunen inwoners bij praktische of sociale hulpvragen, zodat zij langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen en zelf de regie behouden. Dit doen we met 23 professionals en ruim 900 vrijwilligers uit de directe woonomgeving. Wij weten wat er speelt op regionaal en lokaal niveau en zijn actief betrokken bij vrijwilligersnetwerken en samenwerkingspartijen zoals gemeenten, woningcorporaties en zorg- en welzijnsorganisaties. Vanuit onze kennis en ervaring zijn wij de verbinding tussen organisaties en inwoners.

Voor uitbreiding van onze teams zijn we op zoek naar een consulent voor de vestiging Landsmeer.

Wat ga je doen?

Als consulent ben je werkzaam in een klein, hecht team. Binnen dit team heb je je eigen verantwoordelijkheden, maar werk je ook veel samen en worden de werkzaamheden en de tijd die daarvoor nodig is onderling verdeeld. Je motiveert en stimuleert vrijwilligers, je initieert activiteiten en bent altijd op zoek naar manieren om kwetsbare inwoners zo goed mogelijk te ondersteunen in het welzijn en het zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Je onderhoudt een netwerk van professionals bij woningcorporaties, gemeenten en zorg- en welzijnsorganisaties. Er is ruimte voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe initiatieven en projecten.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

  • Aansturen en begeleiden van (servicepunt) vrijwilligers
  • Vinden, binden, boeien van vrijwilligers
  • Signaleren, inventariseren, onderzoeken en verhelderen van de (hulp)vraag van inwoners
  • Opzetten en onderhouden van ketensamenwerking in de informele zorg
  • Ontwikkelen van nieuwe projecten
  • Deelname aan werkgroepen en overleggen
  • Registratie en rapportage

Wat vragen wij?

Wij zoeken een collega die zich herkent in deze functie en enthousiast wordt van het werken in een organisatie die een maatschappelijk doel dient. Die affiniteit heeft met onze doelgroep en de welzijnssector, HBO werk- en denkniveau heeft (ervaring in de welzijnssector is een pre). De vacature is voor de vestiging Landsmeer, maar we vragen flexibiliteit ten aanzien van de werkplek. Ben je empathisch, klantvriendelijk, initiatiefrijk, oplossingsgericht en zelfstandig? Dan ben jij wellicht de collega die wij zoeken!

Wat bieden wij?

Een contract voor bepaalde tijd met intentie tot verlenging. Als professional bij WelzijnWonenPlus word je ingeschaald in schaal 8 van de CAO Sociaal werk. De CAO Sociaal werk biedt goede aanvullende arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering, loopbaanbudget en bovenwettelijke verlofuren. Een veelzijdige functie waarin ruimte is voor eigen initiatief, opleiding,

ontwikkeling en flexibiliteit in werktijden en -dagen. Laptop en mobiele telefoon worden beschikbaar gesteld door de organisatie.

Stuur je motivatie en CV vóór 8 oktober a.s. naar info@welzijnwonenplus.nl. Voor aanvullende informatie over de functie kun je contact opnemen met Marjon Ootes-Lemm, teamleider, 06 17508025.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

WelzijnWonenPlus biedt stageplekken voor studenten die willen kennismaken met informele zorg, het sociale domein of werken in een welzijnsorganisatie.

Wij hebben momenteel stageplekken beschikbaar voor eerstejaars HBO Social Work studenten voor de vestiging Purmerend.

Als stagiair word je gekoppeld aan één of twee abonnees en ga je zelfstandig op pad. Je werkt in de thuissituatie van de abonnee. Dit biedt jou inzicht in wat er speelt achter de voordeur. In gesprekken met elkaar ontdek je waar hulpvragen liggen en welke ondersteuning wenselijk is. Er is veel ruimte voor eigen initiatief. Je leert om in goed samenspel met andere disciplines, zoals een zorgorganisatie, de ondersteuning vorm te geven. Een leerzame ervaring nu we zien dat formele en informele zorg elkaar enorm kunnen versterken, waardoor zelfstandig thuis wonen prettig blijft.

Je kunt rekenen op gedegen persoonlijke begeleiding van de consulent gericht op het realiseren van jouw leerdoelen.

Heb je interesse in een stageplek bij WelzijnWonenPlus, neem dan contact met ons op via het aanmeldformulier en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Doe je momenteel een andere studie of zit je in een ander leerjaar? Laat het ons weten, dan kijken we naar de mogelijkheden.

Vul het contactformulier in.

Wooncompagnie
“De Wooncompagnie beheert 14.000 sociale huurwoningen in acht gemeenten met 53 kernen in Noord-Holland. Dit zijn veel eengezinswoningen die we steeds proberen aan te passen aan de veranderende vraag: nu kleinere huishoudens en meer senioren. We zien onze rol breder dan een goede betaalbare woning bieden.

Het gaat ons ook om een fijne buurt waarin mensen naar elkaar omkijken. WelzijnWonenPlus heeft daarin een belangrijk aandeel.“

De Wooncompagnie

De Vooruitgang
“Ik was zelf betrokken bij de oprichting van WonenPlus Edam-Volendam. Dit is later opgegaan in het regionale werk van WelzijnWonenPlus. Nu houd ik me uitsluitend bezig met woningbeheer. Onze hoofdtaak is een betaalbaar thuis te regelen voor de kwetsbaren in onze samenleving, wij mogen zelf geen hulp verlenen. 

De inzet van WelzijnWonenPlus is geweldig en zien wij als een verlengstuk van ons corporatiewerk. Daar heb ik mij altijd hard voor gemaakt.”

De Vooruitgang

Intermaris
“Intermaris beheert zo’n 7.000 woningen in Purmerend, 10.000 in Hoorn en 300 in Monnickendam. We bieden mensen een echt thuis: een goede en betaalbare woning in een goede wijk, met goede buren en met de hulp die ze nodig hebben. We hechten erg aan persoonlijk contact. Daarom doen we kleine onderhoudsklusjes zelf, zodat onze huurders vertrouwd
raken met onze mensen. Voor andere hulp, zoals tuinonderhoud of een praatje, zijn vrijwilligers nodig.”

Intermaris

Het Buitenhuis
“Het Buitenhuis in Wijdewormer is nu twee jaar open en de zeven appartementen zijn continu bezet.We bieden een logeeradres en dagarrangementen voor mensen in Zaanstreek-Waterland met een beginnende chronische of ongeneeslijke ziekte als Alzheimer, Parkinson en MS. 

Het Buitenhuis

Wegwijzer bij kanker
“Onze stichting geeft (ex-)kankerpatiënten en hun naasten inzicht in de regionale hulp en nazorg. We richten ons ook op professionele zorgverleners. 

De ziekte is zo ingrijpend dat mensen na of tijdens de behandeling veel veranderingen ondervinden, ook sociaal. In het ziekenhuis maakt een casemanager de patiënt wegwijs, maar in de regio bestond zoiets niet. Gefinancierd door onder meer KWF hebben wij onze informatieve website ontwikkeld, ondersteund door een helpdesk van opgeleide vrijwilligers.”

Wegwijzer bij kanker

Kometenstraat 6b
1443 BA Purmerend
T 0299 820 130
info@welzijnwonenplus.nl

Faunastraat 68
1531 WH Wormer
T 075 641 96 68 wormerland@welzijnwonenplus.nl

p/a Kerkbuurt 4
1511 BD Oostzaan
T 06 233 57 304
oostzaan@welzijnwonenplus.nl

Hermanus Reyntjeslaan 2
1141 HC Monnickendam
T 0299 650 480 waterland@welzijnwonenplus.nl

Hornplein 8
1636 XE Schermerhorn
T 0299 820 139
schermergraftderijp@welzijnwonenplus.nl

Dr. M.L. Kingstraat 2b
1121 CP Landsmeer
T 020 482 26 05 landsmeer@welzijnwonenplus.nl
Kometenstraat 6b
1443 BA Purmerend
T 0299 426 364 purmerend@welzijnwonenplus.nl
Kielstraat 17
1131 XZ Volendam
T 0299 323 101 edamvolendam@welzijnwonenplus.nl

Vrijwilliger formulier

    Bel me terug

      Ga naar de inhoud