
WelzijnWonenPlus Schermer, Graft-De Rijp
Maandag (even weken), dinsdag en woensdag van 10.00 – 12.00 uur (De Horn in Schermerhorn)
Telefonisch bereikbaar van ma t/m woe van 09.30-12.00 uur
Formulieren:
Inschrijfformulier abonnement WelzijnWonenPlus
Dienstverlening in Schermer, Graft-De Rijp
- Servicepunt: alle inwoners kunnen langskomen met vragen over wonen, zorg en welzijn.
- Cliëntondersteuning
- Sociale activiteiten
- Ondersteuning bij administratie
- Ondersteuning op computer, telefoon, laptop, tablet
- Vriendschappelijk huisbezoek
- Kleine klussen in- en om het huis (maximaal 1,5 – 2 uur per keer)
- Klein onderhoud in de tuin (maximaal 1,5 – 2 uur per keer)
- Boodschappen (kleine boodschappen of incidenteel)
- Vervoersmogelijkheden
Op het servicepunt van WelzijnWonenPlus werken enthousiaste vrijwilligers. Abonnees uit Graft-De Rijp, Schermer en Oterleek kunnen hier praktische diensten (zoals klusjes in en om het huis, boodschappen, administratie) of persoonlijke ondersteuning (zoals vriendschappelijk huisbezoek) aanvragen. Zie onderstaand ons aanbod van diensten. Tijdens de openingstijden kunnen inwoners langskomen met vragen over wonen, zorg en welzijn.
- Schermerhorn
Bij WelzijnWonenPlus Schermer, Graft-De Rijp, Hornplein 8 te Schermerhorn, kunt u maandagochtend (even weken) en elke dinsdag- en woensdagochtend ochtend van 10.00 tot 12.00 uur binnenlopen.
- De Rijp
Daarnaast kunt u elke maandag van 14.00-16.00 uur langskomen in het Rijperhuis. Wij zitten daar voor u klaar. - Stompetoren
Om de week, vindt u ons op maandagochtend (oneven weken) van 9.00-11.00 uur bij huisartsenpraktijk de Schermer.
Ook buiten openingstijden van het servicepunt kunt u ons bellen op telefoonnummer 0299 820 139. U kunt dan terechtkomen bij onze collega’s van WelzijnWonenPlus Wormerland, laat hier een boodschap voor ons achter. Ook kunt u de voicemail inspreken, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
WelzijnWonenPlus organiseert in Schermer, Graft-De Rijp verschillende sociale activiteiten zoals koffie-ochtenden, creatief cafés, bijeenkomsten met een thema en gezamenlijke maaltijden. Houd onze agenda in de gaten.
Heeft u een vraag en weet u even niet wie u daarbij kan helpen? Iedere vraag is een terechte vraag. Wat de vraag ook is, u kunt erop rekenen dat wij samen op zoek gaan naar antwoorden of oplossingen.
- Liefst zo dichtbij en eenvoudig mogelijk. Dus bij u in de Schermer of Graft de Rijp.
- Gratis en onafhankelijk van de gemeente, (jeugd)zorg-instellingen en andere organisaties.
Cliëntondersteuning
Alle inwoners van alle gemeentes moeten bij alle vragen over welzijn, wonen en maatschappelijke ondersteuning in de buurt terecht kunnen. Dit heet officieel cliëntondersteuning; ook al heeft u gewoon een vraag.
Cliëntondersteuning van WelzijnWonenPlus biedt geen langdurige hulp, zorg of begeleiding. Mocht dit nodig blijken te zijn dan kunnen we u wel in contact brengen met een organisatie bij u in de buurt.
Neem contact op met ons op om te kijken hoe wij u kunnen helpen.
Voorbeelden van vragen
- Invullen van een DigiD-aanvraag
- Vragen over een nieuwe woning
- Voorbereiden van een gesprek met de gemeente of een andere (overheidsorganisatie)
- Organiseren van uw administratie