WelzijnWonenPlus Schermer, Graft-De Rijp
Dienstverlening in Schermer, Graft-De Rijp
- Servicepunt: alle inwoners kunnen langskomen met vragen over wonen, zorg en welzijn.
- Cliëntenondersteuning
- Sociale activiteiten
- Ondersteuning bij administratie
- Ondersteuning op computer, telefoon, laptop, tablet
- Vriendschappelijk huisbezoek
- Kleine klussen in- en om het huis (maximaal 1,5 – 2 uur per keer)
- Klein onderhoud in de tuin (maximaal 1,5 – 2 uur per keer)
- Boodschappen (kleine boodschappen of incidenteel)
- Vervoersmogelijkheden
Op het servicepunt van WelzijnWonenPlus werken enthousiaste vrijwilligers. Abonnees uit Graft-De Rijp, Schermer en Oterleek kunnen hier praktische diensten (zoals klusjes in en om het huis, boodschappen, administratie) of persoonlijke ondersteuning (zoals vriendschappelijk huisbezoek) aanvragen. Zie onderstaand ons aanbod van diensten. Tijdens de openingstijden kunnen inwoners langskomen met vragen over wonen, zorg en welzijn.
- Schermerhorn
Bij WelzijnWonenPlus Schermer, Graft-De Rijp kunt u elke dinsdagochtend binnenlopen van 10 tot 12 uur bij ons kantoor op Hornplein 8 in Schermerhorn.
Vanwege coronabeperkingen gaat deze bijeenkomst voorlopig niet door.
- De Rijp
Daarnaast kunt u elke maand “De informatietafel” langslopen in winkelcentrum het Boegbeeld in de Rijp. Komt u gerust langs voor een gezellig praatje en een kopje koffie.
Vanwege coronabeperkingen gaat deze bijeenkomst voorlopig niet door
Ook buiten openingstijden van het servicepunt kunt u ons bellen op telefoonnummer 0299 820 139. U kunt dan terechtkomen bij onze collega’s van WelzijnWonenPlus Wormerland, laat hier een boodschap voor ons achter. Ook kunt u de voicemail inspreken, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
WelzijnWonenPlus organiseert in Schermer, Graft-De Rijp verschillende sociale activiteiten zoals koffie-ochtenden, creatief cafés, bijeenkomsten met een thema en gezamenlijke maaltijden. Houd onze agenda in de gaten.
Heeft u een vraag en weet u even niet wie u daarbij kan helpen? Iedere vraag is een terechte vraag. Wat de vraag ook is, u kunt erop rekenen dat wij samen op zoek gaan naar antwoorden of oplossingen.
- Liefst zo dichtbij en eenvoudig mogelijk. Dus bij u in de Schermer of Graft de Rijp.
- Gratis en onafhankelijk van de gemeente, (jeugd)zorg-instellingen en andere organisaties.
Clientondersteuning
Alle inwoners van alle gemeentes moeten bij alle vragen over welzijn, wonen en maatschappelijke onder-steuning in de buurt terecht kunnen. Dit heet officieel cliëntondersteuning; ook al heeft u gewoon een vraag.
Cliëntondersteuning van WelzijnWonenPlus biedt geen langdurige hulp, zorg of begeleiding. Mocht dit nodig blijken te zijn dan kunnen we u wel in contact brengen met een organisatie bij u in de buurt.
Neem contact op met ons op om te kijken hoe wij u kunnen helpen.
Voorbeelden van vragen
- Invullen van een DigiD-aanvraag
- Vragen over een nieuwe woning
- Voorbereiden van een gesprek met de gemeente of een andere (overheidsorganisatie)
- Organiseren van uw administratie
Diensten
Hieronder een totaal overzicht van onze WelzijnWonenPlus diensten in de regio's
Agenda