Woensdag 18 september organiseren WelzijnWonenPlus Landsmeer en Oostzaan weer een scootmobieltocht door het Twiske. Een toertocht van ongeveer 18 kilometer.
De toertocht begint om 13.15 uur vanuit een opstappunt in Landsmeer en in Oostzaan, onderweg zullen we elkaar ontmoeten en de tocht verder voortzetten. Een mooie tocht met een leuk parcours, genieten van het Twiske. In de pauze is er koffie en gebak bij Pannenkoek de Appel. Daar kunt u door Medipoint de scootmobiel laten keuren en kleine reparaties laten doen. Ongeveer om 17.00 uur komen we weer terug bij het startpunt.
U kunt zich aanmelden bij het servicepunt van WelzijnWonenPlus in Landsmeer 020 482 26 05 (ma, di, do, vrijdag van 9.30 uur tot 12.30 uur en voor Oostzaan kunt u zich opgeven via telefoonnummer 06 233 57 304. Eigen bijdrage is €8,00 per persoon.
Diensten WelzijnWonenPlus Landsmeer
Op het servicepunt Landsmeer werken enthousiaste vrijwilligers en kunnen abonnees praktische diensten en persoonlijke ondersteuning aanvragen. Zie onderstaand ons aanbod en activiteiten. Tijdens de openingstijden kunt u altijd langskomen voor informatie of inschrijving.
Is boodschappen doen te zwaar geworden? Bent u ziek of durft u niet naar de winkel vanwege sneeuw of gladheid? Dan doen wij de boodschappen voor u. Wilt u zelf graag naar de winkel, maar kunt u het niet alleen dan gaat een vrijwilliger met u mee.
Vindt u het weleens lastig om goed om te gaan met de computer? Onze vrijwilligers helpen u graag uit de digitale problemen. Denkt u hierbij aan het verhelpen van een storing of downloaden van programma’s. Ook voor hulp bij het versturen van e-mails of internetten kunt u bij ons terecht.
Als u na een ziekenhuisopname of revalidatie weer naar huis mag, is het fijn dat iemand bij u thuis de eerste opvang verzorgt. Wanneer u alleen woont en geen familie, vrienden of buren heeft die dit voor u kunnen doen, dan helpen wij u hier graag mee. Wij hebben hiervoor een groep enthousiaste, getrainde vrijwilligers die voor u klaar staan.
Hoe werkt Eerste Hulp Bij Thuiskomst?
Zodra bekend is wanneer u weer naar huis gaat, belt u naar het servicepunt van WelzijnWonenPlus. Op de dag van uw vertrek haalt één van onze vrijwilligers u op en begeleidt u naar huis. Zo nodig zorgen wij voor
passend vervoer. Bij thuiskomst zet de vrijwilliger een kopje koffie/thee en kijkt samen met u wat er verder nodig is zoals planten water geven, boodschappen doen, de vuilniscontainer buiten zetten, buren waarschuwen, etc. De vrijwilliger kan u ook helpen bij de inzet van hulp uit uw eigen netwerk.
Onze vrijwilligers doen geen verpleegkundige en verzorgende handelingen en geen schoonmaakwerk
De energiecoach gaat op huisbezoek bij de bewoner. Tijdens het gesprek kijkt de energiecoach samen met de bewoner naar de situatie, de woning en eventueel naar de energiekosten. De energiecoach geeft informatie, tips en advies op maat, speciaal voor deze bewoner en voor deze woning.
Afspraak maken
Geld besparen, meer comfort in de woning én iets goeds doen voor het milieu? Ja? Boek een gratis energiecoach! Mail naar
energiecoachlandsmeer@welzijnwonenplus.nl of bel naar 020 482 26 05.
Bij Samenkracht wordt extra aandacht besteed aan het netwerk. Een inwoner gaat in gesprek met een getrainde vrijwilliger en aan de slag met het vergroten of verstevigen van zijn of haar netwerk en met het vinden van activiteiten of contacten op maat.
Met het Maatjesproject willen wij in Landsmeer een vrijwilliger een op een koppelen aan iemand die op bepaalde punten in het leven even iemand naast zich nodig heeft.
Vindt u het moeilijk om uw administratie op orde te krijgen? Lukt het niet om een formulier in te vullen? Wilt u een toeslag aanvragen? Onze vrijwilligers helpen u graag!
Denkt u hierbij aan het ordenen van uw administratie, invullen van (digitale) formulieren of opzeggen van abonnementen. Ook voor hulp bij het aanvragen van huur- of zorgtoeslag, een WMO-voorziening of persoonsgebonden budget (PGB).
Belasting
Voor hulp bij uw belastingaangifte hebben wij getrainde vrijwilligers die u helpen.
Onze vrijwilligers helpen u graag met kleine klusjes in en om het huis. Denkt u aan het vervangen van een kraanleertje, een schilderij of een plank ophangen, een kastje in elkaar zetten, de cv-ketel bijvullen of een lamp ophangen. We houden als richtlijn aan dat de klus binnen anderhalf- 2 uur moet zijn afgerond. U zorgt zelf voor het benodigde materiaal (dit kunt u altijd met ons overleggen).
Een tuin is fijn, maar kan een hele zorg zijn als u wat ouder wordt. Wij kunnen u hulp bieden in de tuin of op het balkon. Denkt u hierbij kleine klusjes zoals plantjes planten of verplaatsen, snoeien, onkruid wieden of gras maaien. Wij houden hierbij de richtlijn aan dat de klus niet meer dan anderhalf-tot 2 uur in beslag neemt (dit is per locatie verschillend). Hoge bomen of heggen snoeien, schuttingen of tegels verplaatsen of vervangen valt hier niet onder. U kunt maximaal drie tot vier keer per jaar gebruik maken van de tuinhulp.
Het tuinonderhoud kost € 5,– per uur. De maximale duur van de dienst is twee uur. Het bedrag wordt afgeschreven met een automatische incasso.
Heeft u vragen op het gebied van wonen, zorg en welzijn? Dan kunt terecht bij het servicepunt in uw gemeente. Onze vrijwilligers van het servicepunt en de consulenten staan u graag te woord. Als wij u niet zelf kunnen helpen, kunnen we voor u bemiddelen of u doorverwijzen naar de juiste instantie.
WelzijnWonenPlus organiseert in Landsmeer verschillende activiteiten, uitjes en bijeenkomsten met of zonder een thema. Tevens zijn er gezamenlijke maaltijden. Houd onze agenda in de gaten.
Vindt u het fijn als u dagelijks gebeld wordt? Als deelnemer van de telefooncirkel wordt u iedere ochtend gebeld door een van de vrijwilligers. Dit zijn korte gesprekjes om te horen hoe het met u gaat en of u goed bent opgestaan. Dit geeft een veilig gevoel en wordt ervaren als een prettig contactmoment.
Daarnaast ontmoeten vrijwilligers en abonnees elkaar een paar keer per jaar bij een gezellige activiteit.
Heeft u een afspraak bij uw huisarts, tandarts of ziekenhuis dan is het fijn als er iemand is die voor u kan rijden en eventueel met u meegaat. Iemand die de weg weet, die meeluistert naar wat de arts vertelt (als u dat fijn vindt) en de vervolgafspraken voor u onthoudt. Heeft u niemand die met u mee kan gaan in uw eigen omgeving? Dan zoeken wij een vrijwilliger die u kan begeleiden.
Vindt u het fijn om af en toe een kopje koffie met iemand te drinken, een wandeling maken of een gezellig praatje te maken? Wij hebben vrijwilligers die graag bij u komen voor een vriendschappelijk huisbezoek.
Een vriendschappelijk huisbezoek is bedoeld voor mensen die zich eenzaam voelen, door omstandigheden niet makkelijk meer buiten de deur komen of nieuw in de gemeente zijn en graag wegwijs gemaakt willen worden. De bedoeling is om op een vriendschappelijke manier en op basis van gelijkwaardigheid iets voor elkaar te betekenen.
Op verzoek kan u op regelmatige basis gebeld worden voor een vriendschappelijk praatje door een vaste vrijwilliger. U kunt naar behoefte aangeven hoe vaak u gebeld wilt worden.
Activiteiten servicepunt WelzijnWonenPlus Landsmeer
- dinsdag 17 september
- 14.00 - 15.00 uur
-
SamenMeer
Dr. Martin Lutherkingstraat 2B
1121 CP Landsmeer
- woensdag 18 september
- 13.15 - 17.00 uur
- Verzamelen bij de ingang van het sportpark
Vacatures servicepunt WelzijnWonenPlus Landsmeer
Nieuwsbrieven servicepunt WelzijnWonenPlus Landsmeer
Servicepunt WelzijnWonenPlus Landsmeer
WelzijnWonenPlus in Landsmeer
Dr. M.L. Kingstraat 2b
1121 CP Landsmeer
T 020 482 26 05
landsmeer@welzijnwonenplus.nl
Openingstijden servicepunt
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 9.30 – 12.30 uur.
Word abonnee van WelzijnWonenPlus
Wilt u ook gebruik maken van onze diensten, sluit dan een abonnement af. Een abonnement kost € 6,- per maand.
Als huurder van Eigen Haard betaalt u € 3,- per maand.
Het abonnement is gratis als uw inkomen niet hoger is dan netto AOW.
Meer informatie?
Belt u dan met het servicepunt 020 482 26 05.